The Darlings

7.2.11

Tapak Projek

hai yuolls

bila sebut tapak projek adakah yuolls teringat abangla atau abang Indo kerja keras dibawah terik mentari yang bersinar? atau teringat boyfie atau encik Hubby (=.=') yang baru call kata tak boleh teman yuolls lunch hari ni sebab nak pergi site kerana beliau kerja sebagai consultant engineer yang bawa Skyline GTR tapi hari ni bawa Murano yuolls tanpa meninggalkan kunci kereta beliau untuk yuolss guna???

atau mungkin otak kotor yuolls imejin hotel setengah bintang di Chow Kit? ngennggg roaarr!

maksud aku projek menulis. ah dah lama lah aku tak menulis. maksud aku bukan menulis entry takde tema macam dalam blog ini atau entry berbentuk diari di Mimpi Poppy atau join sarkas sinis di Sarkasis atau tulisan-tulisan frinjan di GerimisBayuMimpi atau join penulis-penulis sopan di 100Penulis wey banyak gila blog aku kan.

tapi aku dah lama tak tulis cerita berangan yang panjang atau nama ringkasnya NOVEL.

yaaa...hadek-hadek...unsangkarable kan akak boleh tulis novel? gelenyahss...dulu aku pernah tulis novel. dah nak habeh dah tetiba hilang dari pandangan. sedih. tsk.

so dengan otak gila ini yeh, aku nak start satu projek novel. er...camana nak eksplen entah. ada sedikit epik...lepastu ada sedikit thriller...alah cerita hantu la senang kata. tapi masalahnya:

1. ia berkaitan dengan Jawa punya lifestyle
2. aku bukan orang Jawa walaupun mak aku asal dari Bukit Jawa (Java Hill, Texas)
3. aku urak reti ngomong Jowo
4. sambil taip entri ni pun aku dah kekeringan idea, cepat betul kering dan takde lubricant pula tuh (Durex is the best, KY Jelly takde color dan rasa apatah lagi dengan packagingnya yang cukup borrrriiiiiinggg.)
5. kena banyak buat reseach
6. takut dikata ciplak idea Jelangkung (hehe bukan pasal storyline tapi pasal mantra iteww)
7. cepat bosan.

aarrr! so patutkah aku menguatkan semangat dan nafsu untuk terus buat research tentang Jawa atau just simply tulis novel-novel cinta melayu klise?

haih.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...