The Darlings

16.2.11

Ini Cerita Anal Yang Mengandungi Tips Menggunakan Ubat Suppositori

hellllllloooooo~

pahabaq yuolls? sehat kan? yaww...tiba-tiba terasa nak buat entry tentang kesihatan. kenapa? kerana tiba-tiba teringat pengalaman pahit sewaktu berada di semester 5 degree. untuk bacaan lanjut tentang pengalaman tersebut sila klik SINI.

bukanlah kerana pengalan pahit berbuahzakar dua kali. akan tetapi salah seorang protege bonda sedang mengalami sakit di bontot juga. lebih tepat lagi, beliau mengalami BUASIR. now now aku pernah tanya Hubby tentang buasir. konsultansi Hubby sangat detail, macamlah beliau seorang doktor dan bukan consultant engineer (electrical). tak perlu aku tulis di sini kerana aku sendiri pun tak faham.

so jadi, doktor aku diagnosis aku dengan "ala bukan buasir tapi cuma luka di rectum saja atau istilahnya anal fissure." jadi aku lega dalam kecewa. lega sebab bukan buasir yang usus terkeluar berjela-jela sampai yuolls boleh berlakon filem angker Indonesia, tapi kecewa kerana doktor itu perempuan dan bukan doktor lelaki hensem yang aku tengok masa di kaunter pendaftaran. tak apalah, aku kata. Hubby sudah cukup hensem. akhirnya doktor bagi antibiotik dan ubat suppositori berbentuk peluru.



jadi macam mana nak guna? yuolls tanya.

Langkah 1
Koyakkan ubat itu dari paketnya. Kalau masa yuolls pegang paket tu, terasa cair, letak dalam peti sejuk sebentar. Setelah beku, keluarkan dari paket dan pegang dengan tangan kiri.

Langkah 2
Bilas sedikit dengan air atau lubricant (Durex, plis!) tapi weolls di Malaysia yang panas so tak perlulah, sebab dengan memegang ubat ini pun sudah cukup untuk buat ia jadi lembut gelenyahhs!

Langkah 3
Baring mengiring dengan seluar atau kain ditanggalkan. Kalau tak tanggal macam mana nak masuk, yuolls??! Kalau tak boleh baring, boleh berdiri dan letakkan sebelah kaki yuolls atas kerusi. Tarik nafas. Jaga-jaga, jangan sampai kentut. Hubby kata "kalau kau kentut pun boleh keluar najis sepanjang menggunakan ubat ini,".

Langkah 4
Dengan kecekalan dan semangat, masukkan ubat itu ke dalam lubang bontot. Yuolls yang tak biasa mungkin akan rasa macam mahu berak, tapi yuolls yang dah biasa buat dosa anal mungkin akan rasa sedap. Pastikan yang ubat itu masuk semua, sebab kalau tak, kemungkinan untuk ia keluar semula ialah sangat besar eeeeeww. Bila dan masuk, sila kemut-kemut. Sekarang yuolls tahu kenapa buttplug ada hulu yang lebar gila.

oh kalau gedik sangat tak mahu buat sendiri boleh minta orang yang selera nak tolong yuolls buatkan, okey? selamat mencuba.

toodles!

7 comments:

Anonymous said...

haha. aku gelar itu pil bom. salu letak dalam budak2 umur 6 tahun ke bawah.


ooo. rupanya orang dewasa pun pakai jugak?

faizalnizam said...

lorh.. 1st time aku dengar penyakit macam tu.

Clarky Afif said...

MATAHARI: oh ubat ni ada banyak formula maa..macam pil jugek. ada untuk demam (suppository paracetamol) tapi yang ini untuk kurangkan bengkak

Fyzal: yela kan, student law tak praktikal kat klinik. hehe. sharing knowledge is caring

Faizal Syukri said...

terasa kengiluannyaaa :D

clarky said...

Peja: Ngilu? Pedihhhhhh ooo

luna said...

clarky~tolong buatkan untuk aku ya~

Clarky Afif said...

luna: geli la luna!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...